Fot.MZ   Fot.MZ
Oto mój rower, którym od ponad dwóch lat jeżdżę dość intensywnie po drogach i bezdrożach.
Na zdjęciu licznika, przebieg z ostatnich 2,5 lat.

 

Fot.MZ   Fot.MZ
Przekładnia przednia "Shimano XT" o ilości zębów w poszczególnych trybach 48 | 38| 28 ,
za pośrednictwem łańcucha "Rolhoff" SLT 99 napędza tryby przekładni tylnej (Shimano XTR).
Przerzutka tylna XT z odwrotną sprężyną. Pedały klasyczne na łożyskach maszynowych

.

Fot.MZ  Fot.MZ
Na prawym zdjęciu fragment obręczy koła. Zastosowałem obręcze MAVIC X 221 lekkie i mocne,
bardzo dobre do jazdy turystycznej. Szprychy powinny być dobrej jakości, aby koła nie centrowały się podczas jazdy.
 Ja używam szprych marki SAPIM, które są wystarczające do jazdy turystycznej.

 

Fot.MZ   Fot.MZ
Hamulce tarczowe mają tą przewagę nad hamulcami działającymi na obręcz koła, że  odporne są
na zabrudzenie i zamoczenieoraz nie zużywają obręczy kół. Przedni hamulec HAYES z tarczą
o średnicy 203mm i tylny Black Box z tarczą o średnicy 180mm zapewniają bezpieczne hamowanie
w każdych warunkach. Widoczny na zdjęciu przedni amortyzator ROCK SHOX PILOT SL sprężynowo
powietrzny z tłumieniem olejowym, bardzo dobrze spisuje się w rowerze turystycznym, jest bardzo c
zuły na małych nierównościach, dobrze wybiera średnie i pozostaje przewidywalny do granicy skoku.

 

Fot.MZ   Fot.MZ
|Piasty kół firmy "Novatec" na łożyskach kulkowych maszynowych. Przednia piasta ma 2 łożyska,
tylna 4. Piasty te eksploatuję 2 lata i jak dotąd działają niezawodnie, dobrze uszczelnione, estetycznie wykonane.
Na prawym zdjęciu widoczne  siodełko i w gumowej osłonie pantografowy amortyzator podsiodłowy. Wygodne siodełko,
to rzecz indywidualnego doboru dla każdego rowerzysty. Jeśli po ośmiu czy dziesięciu godzinach jazdy nic nie boli ani się nie obtarło,
to znaczy, ze siodełko jest dobrze dobrane. Amortyzator podsiodłowy dodaje nieco komfortu przy jeździe po nierównościach.
Ja używam amortyzatora pantografowego" SUNTOUR" w którym elementem amortyzującym jest sprężyna,
a tłumienie zrealizowane jest na elastomerze.

 

Fot.MZ   Fot.MZ
Mostek i kierownica w rowerze turystycznym powinny być, według mnie, dość wysoko uniesione, aby sylwetka rowerzysty
była bardziej wyprostowana (otwarta) niż przy jeździe sportowej.Ja zastosowałem widoczny na zdjęciu mostek "BBB"
i o dość wysokim wzniosie aluminiową kierownicę "no name". Na kierownicy zamontowane są klamkomanetki  "SHIMANO XT,
chwyty żelowe, przednia lampka diodowa i licznik kilometrów . Rower gotowy do jazdy waży około 15 kg.

Do strony "Wycieczki"

 


Wycieczki rowerowe
  Autor - Marek Zychowiecki
  Siedlce, maj 2001